Я-класний керівник


                         ЯК ВИХОВАТИ ДОБРУ ДИТИНУ

Нинішній час для досягнення щастя особливо потребує сильних особистостей. Сила їх у  доброзичливості та вмінні контактувати з іншими людьми, у здатності програвати, не  озлоблюючись, спостерігати за успіхом друзів, не заздрячи. Ця сила іншого ґатунку, ніж зло та  агресія. Вона здатна принести дитині щастя. Не тиском і владою, не покаранням і страхом, а  доброзичливою увагою до дитини та її проблем можна допомогти їй позбутися озлобленості та        агресивності. Справді сильною особистістю є особистість відкрита, доброзичлива, добра.
1.Любіть дитину. Не забувайте, що їй необхідна Ваша ласка: обіймайте, цілуйте, гладьте по  голівці. Знаходьте радість у спілкуванні з дитиною.
2. Безпосереднє спілкування з дорослими, приклад дорослих, наслідування їх – суттєвий  фактор морального формування особистості.
3.Значну роль відіграє вплив дорослих на адекватне ставлення дитини до недоброго та  доброго,на формування правильних моральних оцінок.
4.Критеріями для моральної оцінки є ті моральні норми, правила, які висувають дорослі до  власних дітей.
5. Діти виховуються не лише на добрих прикладах, а й на прикладі активного подолання  поганого. Стимул пробуджує в дитині бажання здійснювати той вчинок, який від нього чекають  дорослі. Тому не можна вважати моральним той вчинок, що здійснюється через боязнь покарання,  через власну вигоду.
6. Хай не буде жодного дня без прочитаної книжки.
7. Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мовлення. Цікавтеся справами і проблемами  дитини.
8. Акцентуйте увагу на розумінні мотивів моральної поведінки, значенні ситуації                    самостійного морального вибору.
9. Дозволяйте дитині творити: конструювати, ліпити, клеїти, малювати.
10. Відвідуйте театри, організовуйте сімейні екскурсії, походи, свята.
11. Надавайте перевагу повноцінному харчуванню, а не розкішному одягу.
12.Привчайте дітей до самообслуговування, формуйте трудові навички та любов до праці.
13. Не робіть з дитини лише споживача, хай вона буде рівноправним членом родини зі    своїми правами та обов’язками.
14. Дитина має право на власний вияв своїх потенційних можливостей і на власну долю.
15.Пам’ятайте! Дитина, що сповнена зла й агресії, менш щаслива, ніж дитина    доброзичлива.

       Рекомендації батькам учнів щодо підготовки домашніх                                             завдань


1. Намагайтеся створити умови, які полегшують навчання дитини:
- побутові ( повноцінне харчування, режим, спокійний сон, затишна атмосфера, зручне  місце для занять);
- емоційні ( демонструйте віру в дитину, не втрачайте надії на успіх, виявляйте терпіння,  не ображайте в разі невдач);
- культурні (забезпечте дитину довідниками, словниками, посібниками, атласами,    книгами  зі шкільної програми; разом дивіться навчально-пізнавальні програми, обговорюйте  побачене).
2. Слухайте свою дитину: нехай вона читає вголос, переказує те, що треба запам’ятати,  перевіряйте знання за питаннями в підручнику.
3. Регулярно ознайомлюйтеся з розкладом уроків, факультативів, гуртків, додаткових  занять для контролю й надання можливої допомоги.
4. Діліться з дітьми знаннями з галузі, в якій маєте успіх.
5. Пам’ятайте, що в центрі уваги батьків повинна бути не оцінка, а знання, навіть якщо  ними не можна скористатися сьогодні. Тому думайте про майбутнє й пояснюйте дітям, де й коли  ці знання стануть у пригоді.
6. Не залишайте без уваги вільний час дитини. Не порівнюйте її успіхи з успіхами інших.
7. Пам’ятайте, що, за науково обгрунтованими нормами, над виконанням усіх домашніх  завдань учні 5-6 класів повинні працювати до 2,5 годин, 7-8 класів - до 3 годин, 8-9 класів – до 4  годин.
8. Створюйте традиції й ритуали родини, які стимулюватимуть навчальну активність  дітей. Використовуйте позитивний досвід ваших батьків і знайомих.

ВІД ЧОГО ЗАЛЕЖИТЬ УСПІХ ВИХОВАННЯ В СІМ’Ї

1.       Сприятливий мікроклімат у родині.
2.       Спільна діяльність членів сімї, що
3.       Справедливий розподіл обовязків, взаємодопомога та взаємопідтримка.
4.       Спільний життєвий світогляд.
5.       Оптимістичні настрої родини.
6.       Особистий приклад батьків – головний метод родинного виховання (наслідування досвіду).
7.       Шанування членів родини, повага до старших.
8.       Бережливе ставлення до природи.
9.       Активна участь дітей у сімейному житті.
10.  Відсутність насилля в родині.
11.  Збереження родинних традицій і звичаїв.
12.  Відбір телепередач, інтернет-сайтів.
13.  Любов до читання, створення родинної бібліотеки.


Комментариев нет:

Отправить комментарий